21.4.2015

ESITYSTAITEEN MARKKINAT 2015 | Taiteilijoiden esittely osa 9/22 | Introduction of the artists part 9/22

Hei, olen Rea-Liina Brunou, tanssi- ja esitystaiteilija. Viimeaikoina olen keskittynyt tekemään lähinnä omia, kevytrakenteisia sooloesityksiä ja pieniä yhteistöitä eri alojen taiteilijoiden kanssa. Mutta olen myös tehnyt tanssijan töitä lähinnä Liisa Pentti + Co:ssa. Viime kevään työskentelin synnyinkunnassani Kolarissa kuvaten metsäkauriita. Kuvista syntyi musavideo Kemiallisille Ystäville ja omakohtaisuuksista ammentava esitys Kauhriinmettästäjä – Deer Hunter (2014).


Alunperin lähdin Kolariin etsimään suuntaa työlleni nimeltä Eisso = eilen, huomenna. Yritän tutkia siinä ajan subjektiivista havainnointia.  Lopulta sekin työ on alkanut saamaan  muotonsa videona. Olen jatkanut kaurisprojektin jälkeen riistakameralla kuvaamista. Nyt vain kohteena on ollut  ihminen kotiympäristössään ja vuoden mittaan siellä hiipuva ja kasvava valo. Työstä tulee ehkä jonkinlainen lappilainen kotiseutumuseoteos.


Juuri nyt työskentelen Kutomolla Turussa uuden lapsille suunnatun esityksen parissa. Pohdin aisteilta piilossa olevia asioita ja merimakkaroita, tanssin ja kuuntelen Delia Derbyshiren musiikkia.

Yritän pyristellä pois liian henkilökohtaisista lähtökohdista esitysten teossa,  yritän nähdä toisen paremmin osana itseä ja ymmärtää muistikuvien valheellisuutta. Mutta myös kehon reittien yksityiskohtainen jäljitys ja jonkinlainen tanssijuuden purkaminen ja uudelleen kokoaminen ovat olleet nyt mulla työn alla. Olen ajatellut, että Esitystaiteen markkinoilla ammentaisin näistä kaikista asioista. 

http://realiinabrunou.blogspot.fi/





Hi, I am Rea-Liina Brunou, dance- and live-artist. Lately I have focused on doing mostly my own, light soloperformances and small collaborations with artists of different fields but  I have also worked as a dancer in Liisa Pentti + Co.
Last spring I worked in my birth municipality Kolari taking pictures of deer. The pictures turned into a music video for Kemialliset Ystävät and a personal performance Kauhriinmettästäjä - Deer Hunter (2014).

Originally I left to Kolari to find a direction for my coming work called Eisso = eilen, huomenna(Eisso = yesterday, tomorrow). In the work I try to study the subjective perception of time. This work too has started form as a video. I have carried on taking photos with a game camera after my deer project only this time the subject has been human in it’s home environment and the light that wanes and grows around it. The work might turn out to be a some sort of Laplandish Local History Museum.


Right now I am working on a performance for children in Kutomo, Turku. I'm thinking about the things hidden from the senses, and sea cucumbers, and I'm dancing, and listening the music of Delia Derbyshire.


I try to scrabble away from too personal starting points when doing performances. I try to see the other better as a part of myself and try to understand the falsehood of memories. Also I have been working on tracking down thoroughly the routes of the body and some sort of deconstruction of my dancerhood. I thought I would draw from all of these themes when doing my performance for Esitystaiteen markkinat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti